Spirulina: ce calități o transformă într-un super aliment și cum poate aduce beneficii majore pentru sănătate

Spirulina: ce calități o transformă într-un super aliment și cum poate aduce beneficii majore pentru sănătate

De sute de ani, încă de pe vremea aztecilor, Spirulina este folosită de oameni din toate regiunile planetei. Datorită proprietăților sale senzaționale, a devenit cea mai cunoscută algă. Ea crește în mod natural atât în ocean cât și în lacurile sărate, făcând parte din clasa algelor verzi-albastre. Faima acestui superaliment a crescut și mai mult după ce NASA a folosit-o ca supliment principal pentru astronauți, în perioada în care călătoreau în spațiu. Nu degeaba se spune că un om poate supraviețui doar cu spirulină și apă, atât de nutritivă este.

Denumită științific Arthrospira Platensis, spirulina are o formă spiralată și o lungime de doar câțiva microni, fiind practic o microalgă.

Spirulina - calități nutritive

Spirulina are un conținut nutrițional fantastic, cu toți cei 8 aminoacizi esențiali și alți 10 aminoacizi neesențiali. Este un super aliment recomandat chiar și de Organizația Mondială a Sănătății pentru combaterea malnutriției infantile dar și pentru a întări sistemul imunitar si organismul celor infectați cu HIV.

Spirulina este foarte bogată în proteină de bună calitate, asemănătoare ca și complexitate cu proteina din oul de găină. Din punct de vedere cantitativ, spirulina depășește peștele, carnea roșie sau soia în ceea ce privește conținutul de proteină.

Din acest motiv, persoanele care au renunțat la consumul de carne și proteină animală au în spirulină un aliat de nădejde, pentru că ea completează și susține orice dietă vegană.

Spirulina este bogată și în alte elemente importante, cum ar fi fierul și betacarotenul, depășind tot la nivel cantitativ alimente consacrate cum ar fi spanacul, respectiv morcovii.

Însă punctul forte al spirulinei îl reprezintă complexul important de vitamine, minerale și grăsimi sănătoase Omega-3 și Omega-6, pe care îl conține, o combinație nutritivă esențială atât pentru persoanele cu colesterol mărit, cât și pentru buna funcționare a creierului și buna circulație cardiovasculară.

Spirulina – componente nutriționale

  • 6% lipide;
  • 7-14% glucide;
  • 60-70% proteină de bună calitate asemănătoare cu cea din ou;
  • complex de vitamine: A, B1, B2, B3, B6, D, E, K, acid pantotenic, biotina, acid folic;
  • complex de minerale: mangan, cupru, fier, zinc, seleniu, fosfor, calciu;
  • antioxidanți care previn îmbătrânirea, protejând împotriva radicalilor liberi;
  • 8 aminoacizii esențiali: izoleucina, leucina, lizina, metionina, fenilalanina, treonina, triptofanul şi valina;
  • 10 aminoacizi neesențiali;
  • Omega 3 şi Omega 6, care reglează colesterolul rău și sprijină circulația;

Spirulina - 3 beneficii majore
  • 1. Stimulează și susține detoxifierea organismului
    Datorită componentelor sale valoroase, spirulina și-a demonstrat efectul puternic pentru detoxifierea organismului. Purificarea cu ajutorul consumului de spirulină este eficientă chiar și pentru eliminarea acumulărilor de metale grele sau a cantităților mici de substanțe otrăvitoare din organism. Ficatul, un organ cu rol important în filtrarea substanțelor care ajung în corp pe cale digestivă, se bucură de o stimulare a regenerării datorită spirulinei, care protejează pe termen lung celulele hepatice. Fiind foarte bogată în antioxidanți, spirulina protejează și împotriva radicalilor liberi, încetinind procesul de îmbătrânire.

  • 2. Susține organismul pe durata curelor de slăbire și combate carențele în cazul alimentației vegane.
    În timpul curelor de slăbire, dacă nu se acordă o atenție sporită meniului zilnic concretizată într-o varietate de alimente care să acopere întreg necesarul nutrițional, pot apărea carențe care în timp duc la probleme serioase de sănătate. Spirulina are însă un conținut extraordinar de bogat de proteine, calciu, vitamine și minerale, care nu permite organismului să înregistreze lipsuri, chiar dacă volumul de alimente este mult redus.

    În plus, acțiunea sa benefică pentru topirea grăsimilor și combaterea colesterolului rău este bine-cunoscută. Chiar și în cazul în care cura de slăbire nu are rol de înfrumusețare ci este o recomandare a medicului cu scopul de a îmbunătăți starea de sănătate, de exemplu în situația unui diabet de tip 2, spirulina are o acțiune benefică pentru că sporește răspunsul organismului la insulină.

    În cazul vegetarienilor, se știe faptul că una dintre cele mai mari provocări este aceea de a acoperi necesarul zilnic de proteine și de vitamine. De obicei sunt utilizate suplimente cu variante sintetice de vitamine și minerale, care se absorb mult mai greu decât cele din alimentație. Cu spirulina acest aspect este rezolvat, deoarece are foarte multă proteină și în plus conține mai mult calciu decât laptele, mai mult fier decât spanacul și mai mult betacaroten decât morcovii. Datorită enzimelor sale este o sursă naturală excelentă de energie și apără organismul împotriva bolilor degenerative, depresiei și efectelor stresului intens.

  • 3. În perioada de creștere și efort intens, pentru copii și adolescenți
    Când sistemul osos este în dezvoltare așa cum se întâmplă în perioada creșterii copilului sau când este suprasolicitat, cum ar fi în cazul sportivilor, are nevoie de susținere intensă. Dacă nu există o alimentație sănătoasă și echilibrată, efectele pot fi și mai importante. Spirulina însă, prin conținutul de calciu, vitamine și minerale, protejează sistemul osos și compensează un eventual consum deficitar de legume verzi.

    Pentru copii, spirulina este excelentă și în perioadele favorabile virozelor respiratorii, când organismul este slăbit, pentru că sprijină sistemul imunitar și grăbește recăpătarea naturală a forțelor.

Spirulina – ca supliment poate fi utilizată de persoanele care suferă de următoarele afecțiuni:

Rolul în prevenție pe care spirulina îl are este de necontestat. Însă ea poate fi utilizată și ca supliment important în alimentație, în cazul anumitor afecțiuni, cum ar fi: bolile cardiovasculare, bolile digestive, bolile ficatului, așa numitul ficat ,,gras”, tulburările sistemului imunitar, bolile colonului, bolile renale, bolile vezicii biliare, tulburările sistemului nervos, boli oncologice, afecțiuni psihice, stări depresive, stres puternic, anxietate, anemie, psoriazis și alte probleme ale pielii, nivelul crescut de colesterol rău, viroze respiratorii, gripă, astm bronșic, alergii, infecții cum ar fi cea cu candidoza, un nivel crescut al trigliceridelor și altele.
 

La ce trebuie sa fim atenți când alegem spirulina

Pentru ca toate proprietățile spirulinei să fie păstrate, este important să o achiziționăm din magazine autorizate, care își asumă comercializarea unui produs de calitate, păstrat în condiții și la temperaturi corespunzătoare. Este de preferat să alegem un produs BIO, certificat ecologic, pentru a avea garanția că spirulina nu a fost produsă utilizând substanțe și adjuvanți cu potențial toxic pentru organism.

Suport clienti Luni - Vineri | 09:00 - 17:00

0372 129 877 contact@7Nature.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!