Despre diferența dintre o dietă vegană și o dietă vegetariană

Despre diferența dintre o dietă vegană și o dietă vegetariană

Numeroase studii au demonstrat că dietele vegană și vegetariană sunt mult mai sănătoase. Persoanele care le urmează sunt mai puțin predispuse la boli cardiovasculare și hipertensiune arterială, nu fac colesterol, sunt mai tonice și au o siluetă mai echilibrată. Din acest motiv tot mai mulți oameni au decis să adopte o dietă vegetariană sau o dietă vegană.
Pentru începătorii care doresc să adopte un stil de viață cât mai sănătos și sunt interesați de posibilitatea de a trece pe una dintre cele două diete, informarea este esențială. Iar primul aspect de reținut este acela că dieta vegană este diferită de dieta vegetariană.

Ce înseamnă o dietă vegană

Dieta vegană este cea mai drastică în privința produselor de origine animală. O dietă vegană exclude total carnea, ouăle, lactatele și orice preparat din sursă animală, chiar și mierea de albine.
Printre alimentele de bază permise în dieta vegană sunt cerealele integrale (grâu bulgur, porumb integral, grâu mărunțit, ovăz integral, grâu dur, fulgi de ovăz, hrișcă, terci de ovăz, grâu spelta, făină de ovăz, orz întreg, fulgi de ovăz fini, orz decorticat, orez de toate felurile), fructele, leguminoasele (linte, năut, mazăre, fasole, lupin, soia, arahide), nucile (migdale, pecan, fistic, caju, altele) și semințele.
Având în vedere excluderea totală a alimentelor de origine animală, cine urmează o dietă vegană trebuie să se informeze foarte bine cu privire la aportul nutritiv al produselor și să urmeze un plan bine pus la punct, pentru a evita carențele de acizi grași esențiali, Vitamina B12, Fier, Calciu, Iod sau Zinc.

Ce înseamnă o dietă vegetariană

O dietă vegetariană se bazează pe alimente de origine vegetală, dar nu exclude deloc alimentele de origine animală, acestea fiind consumate ocazional, în cantități foarte mici. Din acest motiv, există câteva subramuri ale dietei vegetariene, de exemplu:

  • Dieta lacto-ovo vegetariană - include ouă și lactate, exclude carnea, carnea de pasăre, peștele și fructele de mare.
  • Dieta ovo-vegetariană - include ouă, exclude carnea, inclusiv carnea de pasăre, peștele, fructele de mare și lactatele.
  • Dieta pescatariană - include ouă, lactate, pește și fructe de mare, exclude carnea și păsările de curte.
  • Dieta semi-vegetariană sau flexitariană - include ouă și lactate, poate include cantități mici de carne, pasăre, pește și fructe de mare.

Se poate și sănătos și gustos

 

Cu siguranță, da. Printre măsurile cele mai benefice este aceea de a renunța la alimente sărace în nutrienți, de tip fast-food, foarte sărate și condimentate și de a alege preparate pregătite în casă, în combinație cu produse bio, organice, certificate ecologic, care au arome autentice și naturale, în plus vin cu un pachet consistent de vitamine, minerale și nutrienți.
Produsele bio, datorită aromelor intense și naturale dau o savoare deosebită mâncării, astfel, o dietă vegană este cu suguranță mai sănătoasă, dar ea devine și mai gustoasă decât una clasică.

De exemplu sosurile organice Prosain sunt BIO, certificate ecologic. Au un gust delicios fiind ideale ca și aperitiv, se întind ușor pe pâinea proaspătă sau prăjită. Sunt foarte potrivite și ca ingrediente în diverse rețete de mâncare. 

Suport clienti Luni - Vineri | 09:00 - 17:00

0372 129 877 contact@7Nature.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!